سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

توکیو: یک ماهی تن غول پیکر که دارای خاویار فراوانی نیز بود در بازار ژاپن با قیمت صد و هفتادو هفت هزار دلار فروخته شد.

 این ماهی 250کیلوگرمی در بازار ماهی توکیو به یک رستوران محلی پخت سوشی فروخته شد. این ماهی  رکورد گران‌ترین ماهی از سال 2001 (هنگامی که ماهی دیگری به وزن  440پوند وبه قیمت 22 هزار دلار در بازاری فروخته شد) را شکست.

هنگامی که از خریدار این ماهی پرسیدند چرا این ماهی غول پیکر را با این قیمت خریدید؟ پاسخ داد که با خریدن این ماهی تن گران قصد داشتم روی اقتصاد ژاپن تاثیر مثبتی بگذارم. ژاپن بزرگ‌ترین مصرف کننده غذاهای دریایی در دنیاست که 80‌ درصد غذای مردم  آن دریایی است.

مرگ پیرترین اردک دنیا

لندن: گویا ماجرای سن و سال بالای حیوانات نیز به موضوع جالبی برای ثبت رکورد بدل شده است. هر روز از سرتاسر جهان صاحبان حیوانات پیر سعی می‌کنند ادعای خود را مبنی بر عمر دراز حیوان خود ثابت کنند و بدینوسیله خود را معروف کنند. این بار نیز نوبت به اردک22 ساله‌ای رسید که عنوان پیرترین اردک دنیا را به خود اختصاص داد.

پیرترین اردک دنیا با بیش از 22 سال سن در حالی توسط صاحبش پیدا شد که چنانچه همنوعانش وی را مورد حمله‌ قرار نداده بودند شاید چند سال دیگر زندگی می‌کرد. به گفته صاحب این اردک، وی بعد از معالجه شدن توسط دامپزشک، چندین‌بار در طبیعت رها شده بود.

اما باز هم به سمت خانه و نزد صاحبش بازگشته بود. یک اردک دیگر نیز تا سن 20 سال و 5 ماه عمر کرده بود اما این اردک انگلیسی رکورد وی را هم پشت سر گذاشته بود.

گاو  در آمبولانس

دهلی: در حالی که نیاز به آمبولانس‌های آماده به کار و سریع بودن عملکرد آن باعث می‌شود پلیس این وسیله را از قوانین راهنمایی و رانندگی مستثنی بداند، پلیس یک آمبولانس را متوقف و سرنشینان آن را دستگیر کرد. ماجرا از این قرار بود که مسئول بهداشت روستایی در مرز بین هند و پاکستان برای خرید یک گاو زنده به شهر رفت.

اما وی به استفاده شخصی از آمبولانس مرکز یاد شده اکتفا نکرد و بعد از خرید گاو به کمک راننده، آن‌را در آمبولانس جا داد. بعد از به راه افتادن آمبولانس به سمت روستای محل سکونت وی ناگهان پلیس از راننده خواست تا توقف کند و مرد بیماری را که در وضعیت اورژانس قرار داشت به بیمارستان برساند.

در اینجا بودکه پلیس و همراهان بیمار با گاو داخل آمبولانس روبه‌رو شدند. پلیس پیش از اطلاع این موضوع به مقامات، به راننده آمبولانس دستور داد به جای حمل گاو، بیمار اورژانسی را به بیمارستان برساند.

کودک آرام

مسکو: جیغ و داد کودکان امری عادی است اما سکوت 24‌ساعته کودک 2ساله موجب شد خبر مرگ والدینش تحت‌الشعاع آرامش وی قرار گیرد. به گفته مقامات پلیس، والدین وی در حادثه‌ای جنایی به قتل رسیدند اما وی طی 24ساعتی که در منزل تنها بود هیچ سر و صدایی نکرد. همسایه دیوار به دیوار این خانواده به خبرنگاران گفت،

بی‌سرو‌صدا بودن این کودک طی 2سال گذشته تعجب همه را برانگیخته و هیچکس تا به حال صدای گریه وی را نشنیده است. ماجرای قتل نیز زمانی فاش شد که یکی از همکاران شوهر به قتل رسیده برای یک قرار دوستانه به منزل آنها مراجعه کرد و به جواب ندادن آنها به زنگ در و گوشی تلفن مشکوک شد.

زمانی که پلیس به محل مراجعه کرد کودک 2ساله را در حال بازی در کنار والدینش پیدا کرد. این کودک آرام باید تا زمانی که فردی سرپرستی‌اش را بپذیرد در پرورشگاه بماند.

کد خبر 104498

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز